۵ میوه تابستانی ازبرای کنترل فشارخون- اخبار رسانه ها – اخبار تسنیم

به گفته گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به طور معمول به بیماران مبتلا به فشارخون بالا توصیه می‌شود که رژیم غذایی خود را تحت کنترل داشته باشند و سبک زندگی سالم و پرتحرکی را دنبال کنند. این بیماران باید نمک مازاد و غذاهای چرب را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنند.

با نزدیک شدن به فصل تابستان میوه‌هایی درون دسترس افراد قرار می‌گیرند که با افزودن آن‌ها به رژیم غذایی می‌توان فشار خون را کنترل کرد.

بنابر گفته سایت تخصصی “ان‌دی تی‌وی” از جمله این میوه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هندوانه: هندوانه منبع غنی از لیکوپن هست که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین این میوه سرشار از بتاکاروتن، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان هست. همچنین از آنجایی که هندوانه منبع غنی از پتاسیم هست به کنترل فشارخون کمک می‌کند.

کیوی:این میوه یکی از سالم‌ترین گزینه‌های غذایی هست که می‌توان درون رژیم غذایی گنجاند. این میوه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی هست و به دلیل وجود فیبرهای خوراکی درون هضم بهتر غذا و کاهش وزن نقش دارد. وجود ویتامین C سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست را تقویت می‌کند. همچنین تحقیق‌ها نشان می‌دهد مصرف سه عدد کیوی درون طول روز مانع از بالا رفتن فشارخون می‌شود.

موز:این میوه یکی از بهترین خوراکی‌ها ازبرای مبتلایان به فشارخون بالاست. میزان سدیم موجود درون موز پایین هست. همچنین منبع خوبی از پتاسیم به حساب می‌آید که درون کنترل فشارخون موثر هست.

توت فرنگی:خواص ضد التهابی و وجود انواع آنتی اکسیدان درون این میوه شناخته شده‌ هست. توت فرنگی منبع غنی از ویتامین C و اسیدهای چرب امگا ۳ مناسب ازبرای سلامت قلب هست. همچنین وجود پتاسیم موجود درون این میوه کمک می‌کند تا سطح فشارخون ثابت بماند.

انبه: صد گرم انبه حاوی ۱۶۸ میلی‌گرم پتاسیم هست که به کنترل فشارخون کمک می‌کند، هرچند باید درون مصرف این میوه دقت داشت چون زیاده‌روی درون مصرف انبه موجب افزایش حرارت بدن می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *