چند خوردنی ازبرای تسریع کاهش وزن- اخبار رسانه ها – اخبار تسنیم

به گفته گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، درون صورتی که کاهش وزن درون برنامه‌های پیش‌روی شما قرار دارد، علاوه بر احتیاج به آگاهی از دستورالعمل‌های تغذیه‌ای مربوط به کاهش وزن باید بعضی از خوراکی‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و بعضی اوقات از خوراکی‌های خاصی تغذیه کنید.

به هنگام تلاش ازبرای کاهش وزن دانستن این نکته که خوردن کدام یک از خوراکی‌ها به کاهش وزن شما کمک می‌کند، بسیار حائز اهمیت هست.

حتما لازم هست که بعضی از خوراکی‌های چاق کننده را با خوردنی‌های سالم‌تر جایگزین کنید. درون ادامه بعضی از مواردی که باید درون رژیم غذایی کاهش وزن رعایت کرد به نقل از سایت تخصصی “ان‌دی‌تی‌وی” آورده شده هست:

۱) تخم مرغ و جوی دو سر را جایگزین غلات شیرین کنید:غلات شیرین حاوی مواد نگهدارنده مضر و شکر هستند که ارزش غذایی پایین و کالری بسیار بالایی دارند. از همین رو می‌توانید تخم‌ مرغ را که سرشار از پروتئین هست یا بلغور جوی دو سر را جایگزین غلات شیرین ازبرای صبحانه کنید. پروتئین‌ها با افزایش احساس سیری به کاهش وزن کمک می‌کنند.

۲) اسموتی‌های میوه را جایگزین دسرها کنید:بدیهی هست که گاهی اوقات هوس خوردن بعضی دسرها مانند کیک، بستنی، شکلات یا هر نوع پودینگ دیگر را دارید. این خوراکی‌ها سرشار از قند تصفیه شده بوده و نباید به هنگام رژیم غذایی کاهش وزن مصرف شوند. درون عوض زمانی که هوس خوردن خوراکی شیرینی دارید، می‌توانید اسموتی‌های میوه را مصرف کنید. میوه‌های تازه‌ای چون انواع توت‌ها، مرکبات، گلابی یا هر میوه تازه دیگری که دوست دارید را انتخاب کنید. می‌توانید این میوه‌ها را با شیر یا ماست مخلوط کنید. ازبرای تسریع کاهش وزن می‌توانید بعضی دانه‌ها و آجیل‌های سالم را نیز به اسموتی خود اضافه کنید. این اسموتی سالم می‌تواند به عنوان میان‌ وعده‌ای خوب درون وقت رژیم کاهش وزن مصرف شود و ولع شما را به خوردن شیرینی برطرف سازد.

۳) نوشیدنی‌های خانگی را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین‌شده کنید:نوشیدنی‌های شیرین‌شده، آب‌میوه‌های غیرطبیعی و سایر نوشیدنی‌های انرژی‌زا حاوی مقادیر زیادی از مواد شیمیایی مضر بوده و کالری بسیار بالایی دارند. از جایگزین‌های سالم این نوشیدنی‌ها می‌توان به آب‌دوغ، آب‌میوه یا آب سبزیجات، آب نارگیل و نوشیدنی‌های سنتی اشاره کرد.

۴) پروتئین‌های خانگی را جایگزین شیرینی‌ها کنید:زمانی که پس از صرف غذا بلافاصله هوس خوردن یک خوراکی شیرین را می‌کنید، می‌توانید دسرهای پروتئینی خانگی تهیه و آن‌ها را مصرف کنید. دسرهای پروتئینی بسیار مغذی بوده و می‌توانند ولع شیرینی را برطرف کنند. می‌توانید این دسرهای پروتئینی موسوم به “پروتئین دفعه” را با استفاده کردن از آجیل‌ و دانه‌های سالم، پودر نارگیل، شکر زرد یا شکر نارگیل درون مقادیر محدود تهیه کنید.

۵) گوشت بدون چربی را جایگزین گوشت‌های فرآوری شده کنید:درون طول دوره رژیم غذایی کاهش وزن از مصرف هر نوع گوشت فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس که فرایند گریل شدن، تخمیر، نمک‌سود شدن و خشک شدن را پشت سر گذرانده‌اند، اجتناب کنید. این انواع گوشت ازبرای طولانی شدن مدت وقت انقضا تغییر یافته‌اند. به جای این گوشت‌های فرآوری شده از گوشت‌های کم چرب که بسیار سالم‌تر بوده و به دلیل غنی بودن از پروتئین به کاهش وزن‌تان کمک می‌کنند، استفاده کردن کنید.

۶) روغن حیوانی را جایگزین روغن‌های پخت‌وپز کنید:متخصصان تغذیه بارها عنوان کرده‌اند که روغن حیوانی محلی، یک نوع چربی سالم محسوب شده و به طور کلی ازبرای سلامت خوب هست. این نوع روغن هم‌چنین به شما کمک می‌کند تا از شر چربی‌های سمج دور شکم‌تان خلاص شوید. روغن حیوانی محلی، منبع غنی از چربی‌های اشباع شده و یک نیروگاه تغذیه‌ای بوده و علاوه بر آن حاوی اسید آمینه‌های ضروری هست که به تحریک سلول‌های چربی تجمع یافته درون بدن کمک می‌کنند. همچنین شما می‌توانید به هنگام پیروی از رژیم غذایی کاهش وزن روغن حیوانی را جایگزین روغن های تصفیه شده یا روغن‌های گیاهی کنید.

۷) دانه‌ها و میان‌وعده‌های سالم را جایگزین چیپس کنید:زمانی که درون رژیم غذایی کاهش وزن قرار دارید، یافتن خوراکی‌هایی ازبرای میان وعده می‌تواند کمی مشکل باشد. این درون حالی هست که خوراکی‌هایی که ازبرای میان‌ وعده مصرف می‌کنید، نباید موجب افزایش وزن شوند. گزینه‌ای عالی ازبرای میان وعده درون وقت رژیم غذایی کاهش وزن وجود دارد. می‌توانید مشتی از مغزها یا دانه‌های خوراکی را درون روغن حیوانی یا روغن زیتون تفت دهید. آجیل و دانه‌های خوراکی حاوی مقدار قابل توجهی از چربی‌های سالم و همچنین پروتئین‌ها هستند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *